RSS

Antara Bulan dan Bintang

Akan ku gapai bintang di langit, kerana terlalu indah buat aku. Memang dirasakan redup hati memandang, diselangi bulan yang mengambang. Tetapi, malam tidak selalunya berdiri sendirian. Sang awan pasti akan mengintai langit, mencari setiap detik terluang untuk melabuhkan sayapnya, dan angin pun melambai.

Bintang adalah impian, langit adalah tujuan, malam adalah teman, awan adalah dugaan, angin adalah ketentuan dan bulan adalah perhiasan. Dalam mengejar impian, tujuan tidak seharusnya diabaikan, kerana baik buruknya impian tersebut terletak dibawah naungan si tujuan. Juga tidak alpa dengan 'perhiasan' yg datang sewaktu kita berlari, dan anggaplah ia sebagai pemberian dalam menempuhi segenap penjalanan.



Selalu ingat, kadangkala kita harus ke depan bersendirian, tiada teman, bukan berarti meninggalkan, bukan berarti mengabaikan, tetapi lebih kepada keyakinan. Setiap dugaan akan hadir bersama ketentuan, terasa amat berat, dah hanya dengan kesabaran, usaha dan tawakal, pasti akan dapat ditempuhi.

Tidak salah untuk berharapan, tidak salah untuk berprasangka, tidak salah untuk bertanya, asalkan niat dan tujuan berada pada tempat yang sepatutnya.

Masih belum terlambat...

Gantunglah impian setinggi bintang... Andai tidak dapat kau gapai bintang itu, setidak-tidaknya kau sudah menggapai bulan... Janganlah berpaling pada awan, kerana dia yg akan menemani saat kita terbang...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

+aNa baNana+ said...

Tapi jika kita maju ke depan bersama teman lebih bermakna dari berseorangan sbb kita boleh share kejayaan tu dengan org lain, org yg kita bermakna dlm hidup kita.

Heeeeeee~~ saje nk semak.

Wie said...

=.="

ramai dah kurang fhm...huhu...
actually bukannya kita xnk berteman bila kedepan, tapi kadang keadaan memaksa kita untuk bersendirian...urm..xtaw nk explain camne lg..hahahaha

+aNa baNana+ said...

Oh. da misunderstanding la ni erk...

Takpe, sometimes people need time to be alone =)

Post a Comment