RSS

Epic is Epic

"Walau apa pun yang terjadi, aku akan buat, aku akan lakukan, aku akan usaha,,,,, selagi nyawa dikandung badan, selagi iman didada, selagi mentari menyinari bumi..."

Wah epic. epicmealtime. Sungguh, apa yang tersirat? Tak ramai yang tahu. Weh, apa yg 'aku' nak buat tu??? Haa, ada yang hampir2 dah tahu. eh kau, kau dan engkau yang kat sane tu, best ke buat macam tu? Apa rasa bila buat begitu, apa kau rasa kau hebat? no3... please... jangan ulangi kebodohan manusia....

Pokok takkan menari tanpa hembusan angin,
Pelangi takkan bersinar tanpa mentari,
Hujan takkan bermakna tanpa hadirnya awan di langit,
Begitu juga dengan diri, takkan sempurna tanpa hati.

Maksud aku kat sini hati tu, hati yg tulus mulus bersih suci comel n etc. Of course la hati yang berarak diringi iman. Haa, hati... Dah ke kita faham isi hati sendiri? Kadang masih tertanya itu dan ini, tapi masih lagi sombong berkata hati itu dia yang punya. Wal hal tidak secebis pun yang dapat diungkapkan hati andaikata diri berkata, "hilanglah hati yang tidak memahami, hancurlah tubuh yang tak mengerti". So belajarlah untuk memahami, cubalah untuk mengerti.

Kasihan dengan benda alah ni. Banyak orang pijak. Sungguh. Ada kesan tapak kaki.
Oh ya, wadehek aku mengarut pagi2. Aku stress. Aku kenyang. Aku bosan. ok... Bosan dengan semua.  Haish. Hhahahaha... Ingatlah wanita..... Hahahaha.

(edit 1: tiada kena mengena dengan neng a, mas b, mas c, mahupun bapak d... LOL)
(edit 2: delete some sentence)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Pemerhati said...

Ya, benar. Buktikan pada dia kebaikan hatimu. Jaga solat, jangan tinggal jemaah di masjid. Solat mencegah perkara keji dan munkar. Selagi solat tak terjaga, selagi tu kau x mampu nak buktikan "kebaikanmu". Ingat, tempat lelaki adalah di masjid. Kalaulah bkn karena ada wanita dan anak2 di dalam rumah, mmg nabi nak bakar rumah org yg x pergi masjid.. Buktikan yg tu dulu..

Pemerhati said...

Dan jangan main-main dgn hadith nabi. Siapa yang bergurau dgn hadith nabi, boleh jatuh murtad. Kena istighfar cepat2..

Post a Comment