RSS

Seuntai Kata Untuk Dirasa


Hari ini adalah 18 April yang bagi aku, satu hari yang bila dilihat dari sudut positif, amat baik untuk dinikmati, cuaca yang baik, dan mood yang stabil. Tetapi jika dilihat dari sudut negatifnya, hari ini sangat menyakitkan. Kenapa?

Malam hari tidur dengan 3-4 kali muscle cramp kat betis kiri ngan kanan, sangatlah lama cramp itu, sakit....sakit... Sampaikan tidur pun tak nyenyak. Mungkin inilah akibatnya apabila eksaited sangat semalam sorak2 tanpa wat streching dulu. Haish. Then nak ditambah lagi, lepas jek solat subuh, betis kiri terlangar kerusi, yang bila diingat2kan balik amatlah perit, tak tertahankan.

Huh, back to business. Walaupun betis kiri aku still sakit sampai sekarang, tetapi otak kiri and kanan aku masih berfungsi dengan baik, sehinggakan wujud satu persoalan untuk seseorang. 'Kenapa macam tu? Kenapa macam ni?'. Ternyata soalan itu cukup sukar untuk dijawab. Sungguh!

Hurm. Point yang aku nak sampaikan dalam posting ni tak banyak. Cubalah jadi berani untuk berdepan dengan realiti. Hati dan perasaan orang kita tak boleh nak kawal. At least bagi lah peluang, tunjukkanlah sedikit respond, dan cubalah untuk lebih mendengar. Insyaallah kalau apa yang cuba nak diperkatakan itu tidak salah, tak ada ruginya dengar.

Ya memang aku akui ada certain2 thing memang dah tertanam dalam fikiran dan hati disebabkan satu2 perkara. Sukar untuk dibebaskan. Hopefully can lah. Lastly, aku ada teringat satu quote dari blog seseorang...

"Disebalik hujan lebat yang membasahi, ribut petir yang menyambar laju, muncul lah sang pelangi yang berwarna warni."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Wie said...

4-5 kali edit posting ni supaya sesuai dengan keinginan. LOL.

Post a Comment