RSS

Sabtu yang *****....

(Warning! Posting yang agak panjang. Boleh membuatkan kepala jadi sengal!)

Capik

Capik giler. Tu je la yang aku taw skg nie. Even perut aku dah bunyi cam shiyal, aku still concentrate kat ke'capik'an aku yang sedang menggila ni. Hari Sabtu kali ni memang penuh. Sesak sangat. Banyak aktiviti dilakukan.

Pagi2 je, aku dah dikejutkan dengan panggilan dota. Belum sempat aku nak bukak pintu jamban sebab nak berak, budak2 ni dah ajak, "Wei, dota se'round'...". Aku pun apa lagi, berak dengan cepat, then terus on dota.

DOTA

Habis je dota, berkumpul kat bilik mamat ni, sorang2 bincang pasal dota. Rasa2 aku la, perbincangan dota ni sangat rancak dan mendapat sambutan ramai, berbanding perbincangan main ting2 mase kecik dulu.

Forum agama

Aku pendekkan hari ni, dengan aktiviti malam lak. Si A ni telah membuka suatu forum yang ala2 ke arah keagamaan. Aku dok dengar je, malas nak tunjuk terer, takot diorang panggil aku uztaz zaim laks. Dalam hangat2 forum agama tu, yang aku ingat, dari ape yang aku dengar, cuma 'saint loco', 'imam', 'kiblat' dan perkataan yang sensitif seperti 'sukati aku la!' dan 'memang bodoh'...

Telinga aku makin berasap, dek ustaz 'otai' ni memanjangkan forumnya dengan pelbagai ceritera, sekali dengan lakon layar. Aku ape lagi, pakai baju, amek sikat, then cakap, "otai, jom makan... indomaret..."

Pendekkan lah lagi cerita malam tadi tu, pas aku makan ngan otai, time kayuh honda sepeda merah paan, aku nampak dabell, paan, dan debb, nak pegi klv. Diorang ajak, aku pun follow.

KLV

Kat klv, order canai kosong ngan coca cola. Budak2 ni terus mem'borak'kan diri mereka dengan begitu semangat sekali. Pas dalam sejam, sorang demi seorang blah. Tinggallah aku, dabell, debb ngan amir 'ganteng'. Peh, xboleh belah. Terkeluar lah citer pasal sekolah diorang dlu. 'Perpustakaan', 'saser', 'semasyur', 'ragbi', 'budak lembut', 'rambut', dan macam2 lagi.

Aku diam je, sebab aku taw, sekolah aku tu tak sefeymes mrsm or sbp. Diam punya diam, kitorang pun balik. Btw, canai kosong yg aku order tu aku tak dapat langsung. Cipan tol!

Balik, lepak2 'pes'sing lak. Pastu g main futsal. Capik. Cipan. MJ tu punya la mencapap. Kemana2 sahaja dia membawa 'mata'nya yang baru tu, MEBI semata2 nak mencapap. Orang lain x layan, terus simpan dalam beg.

End of da day. Aku dah mandi. Solat pun dah. And aku sekarang sedang menaip blog yang teramat panjang ni.

Hati...

Even orang nampak aku sungguh enjoy pada hari sabtu kali ni, diorang sebenarnya tak tahu sumting. Aku terasa kosong. Hatiku tak tenang. Hidupku tak sempurna. Aku cuba berfikir sejenak. Apakah salahku? Apa yang aku inginkan ni? Kenapa hatiku terasa kosong?

Oh... Jawapannya senang je. Hari ni berlalu tanpa aku berjumpa kekasih hatiku walau sesaat. YM pun aku off. Aku bukan nak lari dari die. Juz nak belajar, untuk masa depan. Macam mana kalau time KOAS nanti terpisah jauh? Tu masih ok. Macam mana kalau dah keje betul nanti, die shif malam, aku shif pagi? Tu masih ok. Macam mana kalau akan datang, aku or die pergi meninggalkan dunia buat selamanya? Tu yang kurang ok.

Last but not least, aku teramat sungguh rindu kat dia. Hari ini telah membuka kekosongan hidup aku, sebab tiada kehadirannya. Love her. Miss her.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment