RSS

Luigi dan Mario

Dan tersebutlah kisah, si Mario telah melompat dengan cemerlangnya, maksud aku, lompatan dia itu mendapat tempat pertama dalam semua exam lompat melompat semester 2 ni... Tatkala itulah, si Luigi bertepuk tangan bagai nak gila, bersorak akan kejayaan si Mario ini... Semakin lame makin kecoh si Luigi ni... Tepuk tangan la... Menjerit berbagai jenis perkataan pelik... Dan bermacam2 lagi...

Akan tetapi, result exam lompat melompat si Luigi ni bukan la hebat mane, kalau nak dibandingkan dengan result exam lompat si katak lompat, lompat la tinggi2... hahaha...

BUKAN ITU YANG AKU NAK CITER

Aku pendekkan citer die. Ada sorang budak indon, wanita (cewek/perempuan/minah). Aku tak tahu nama dia. Dia sungguh semangat. Kawan die dapat result paling best dalam kelas, die bersorak separuh mati.

Then ada kawan die lagi satu dapat cemerlang, die bersorak 3 suku mati. Langsung tidak boleh belah.Time die dapat result, x pulak die bersorak sampai mati. Haish.

Aku terpaksa melihat. Pandangan aku tertutup oleh dia dan kelompoknya. Aku tidak dapat mengelak dari melihat gelagatnya. Dan aku terpaksa menyampah akan tindak tanduknya.

Kesian aku tengok ko. Ko ni just hepi atas kejayaan org lain. Dan bersedih atas (kurang) kejayaan sendiri. Lantak kau la minah... Even otak aku melekit mase tgk gelagat ko td, aku harap ko  bahagialah dengan cara ko tu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

Alma said...

aku rasa, die cube menyembunyikan kesedihan dia dengan gembira melihat kejayaan org laen terutama kwn2 die..
kite just nmpk apa yg org pamerkan, dlm hati die nobody knows kan..
hahaha :D
pandangan aku~

tika said...

aq rase aq knal siapa minah yg ko maksudkan..haha..sbb aq pon prasan n rase menyampah gak

Wie said...

alma: ko terlalu baik...cuba jadi nakal sket..

tika: hahaha...kalau ko taw, bagus...

Post a Comment