RSS

Anugerah Juara Lagu 24 : 4 Artis Indie : 1 Menang




Pasal AJL ni, bertemakan Origami, yang langsung aku kurang nak minat. Musim ni aku xdapat agak sape yang akan menang, tapi pendapat peribadi aku, dah semestinya la aku nak kelompok indie aku menang. X minat r kalau dak2 AF ni menang. Kurang masyuk. Aku juz nak komen sikit pasal persembahan keempat2 artis indie yang wat show tadi.




HUJAN-Aku Skandal
Show diorang agak gempak, dengan susunan muzik yang kelas habis, lagi2 ada tambahan trumpet+saxofon+trombon sket, yang wat lagu tu mantap. Noh dah mengurangkan kadar sumbangnya dengan baik, rambut Noh mmg smart seyh (aku suka bangat rambut camtu!). Kostum yang nampak smart, penampilan kemas n overall punya performance, wat aku puas giler.






YUNA-Dan Sebenarnya
Peh, x boleh belah la yuna tadi. Nampak cantik seyh, ngan tudung camtu, mekap yang tebal, n lagu yang best. Aku memang pasti n sepastinya ramai yang kagum ngan bakat minah indie ni. Suara die teramat lah unik, n personaliti die cambest. Show die menepati citarasa aku. Muahaha. Yuna, kamu sungguh ayu.





BUNKFACE-Situasi
First impression aku kat show diorang, 'pehhh'. Tu je. Sebab kelainan kat show ni, jauh beza ngan show diorang kat gig2 diorang sebelum ni. Tadi siap ada 2 orang budak kecik, laki2 n perempuan, yang aku kurang nak kenal, follow nyanyi last2. Bikin gempak la seyh. Aku ramai dak2 ukrida yang kurang nak berminat ngan Bunkface, tapi ape aku kesah? Dah diorang bagus, lagu yang banyak maksud terpendam, n popular lak tu, memang patut la dapat masuk AJL kali ni.





ESTRANGED-Aurora
Hmm, lagu aurora. Tadi indoEmi kate, kurang nak best lagu tu. Tapi lain lak bagi aku. Lagu ni mantap. Lirik die memang betul2 tepat ngan genre lagu yang diorang bawak. Show diorang memang best. Biasa la, dah 3 musim berturut2 dapat masuk final AJL ni. Mesej yang nak disampaikan Estranged tadi tu amat berat, sampai aku pun malas nak fahamkan, tapi aku minat doe lagu nie, seriously.


Huish~~
Ni result AJL 24.


Vocal Terbaik: Black
Persembahan Terbaik: Aizat - Kau Aku
 No 3: Faizal Tahir - Bencinta
No 2: Yuna - Dan Sebenarnya
Juara: Aizat - Pergi


Wlaupun x puas hati ngan keputusan ni, aku still bersyukur sebab yuna ada tempat nak menang...




Support All Malaysian Indie Band

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment